الأربعاء، 18 مارس 2015

Ip Man 2008



  1(Ip Man (2008






Movie name      : Ip Man (2008) "Yip Man" (original title)
Year                   : (2008)
Category            :   Action, Biography, Drama 
Duration            : 106 min
Ratings IMDb    : 8.1/10


Rrottentomatoes : 93/100
Director              :  Wilson Yip
Writer                 :  Edmond Wong ,  Chan Tai-Li 

Stars                   : Donnie Yen, Simon Yam, Siu-Wong Fan

Trailer                








Storyline  

A semi-biographical account of Yip Man, the first martial arts master to teach the Chinese martial art of Wing Chun.

Dramatizes the life of Yip Man (1893-1972) in the mid to late 1930s. Foshun is a prosperous city with many martial arts schools. Yip, who practices Wing Chun, is the local master. When a rough gang comes to town, it's Yip they must challenge. Then, Japan invades China. Yip and his family live in poverty, with Yip taking any work for food. General Miura, now in charge, stages martial arts fights between Chinese and his men: winners get extra rice. When the general's attaché murders a colleague of Yip's, Yip must step forward. At the same time, the ruffians return to town, this time threatening a local cotton mill. Can Yip protect the mill and also face Miura and certain death?




اسم الفيلم     : ييب مان 2008  الجزء الأول

قصة الفيلم

من أروع الأفلام التي شاهدتها فيلم يب مان ،،، الفيلم يحكي قصة رجل غني من الصين يدعى (ييب مان) وذلك في بداية عام 1935، و كان متزوجاً وله ولد صغير، و كان يعشق الكونغ فو خاصة أسلوب الوينغ شون وكان يمارسه بصفة مستمرة ولكنه لا يهوى فكرة أن يكون مدرباً أو متحدياً لأحد أو التفاخر بالانتصار على أي شخص في القتال . يعرض الفيلم طريقة قتال وأخلاق مقاتل جدير بالاحترام يجمع بين الجكة والرجولة . وسرعان ما يتغير حاله من شخص غني سعيد ومسالم إلى رجلٍ فقير حيث يقاتل قومه من أجل كيسٍ من الأرز، وذلك بسبب احتلال اليابان للصين (1939 – 1945) ويتحول الفيلم إلى الصراع بين الخير والشر . وأصبح من رجل ٍمسالم إلى رجلٍ مناضل ورمزا ً للصينيين البسطاء . الفيلم يعرض فنون قتالية لأشهر مدرب في الكونغ فو كما يعرض الصراع بين رمز الخير ورمز الشر والمعاناة التي كان يعانيها ييب مان.



ييب مان 2008  الجزء الأول

ييب مان 2008  الجزء الأول




ييب مان (1 أكتوبر 1893 – 2 ديسمبر 1972) أو إيب مان، هو أشهر مدرب كونغ فو في العالم معلم فنون قتالية صيني، كان له العديد من التلاميذ الذين أصبحوا معلمي فنون قتالية منهم بروس لي.  والفيلم حاصل على نسبة 93% على موقع الطماطم الفاسدة.



0 التعليقات:

إرسال تعليق